Friday 8 June 2012

study week: part 1

assalamualaikum kwn2.. :)

kwn2..seronok sgt2 study week kali ni..hee.. saya balik rumah.. berstudy week di rumah mmg best.. :) dapat luangkan masa bersama keluarga..sbb macam dah laaaaaama sangat x balik ha..hehe.. so mmg rindu kat umah.. :) tapi memang banyak sangat halangan nak balik tu..even pada hari kejadian(31 mei) walaupun dah dapat tiket semua tgk2 ada dugaan lain sbb tiket tu delay n kene tukar2 bas..huhu..takot..1st time kot kena explore pudu tu sorang2..sampai nangis2 saya.. :P haha.. of cause la...i kan perempuan..hehe..

tapi....

SETIAP KEJADIAN PASTI ADA HIKMAHNYA..dengan kita sedari ataupun tanpa kita sedari..
saya dapat kawan baruu..:) ada ke dia ckp muka kte ni familiar..haha...tapi mmg mostly org ckp mcm biasa tgk awak. ni.. :) pastu kte dapat solat kat surau pudu tu..suaru dy besar...:) (peraknyabudakni) haha..

ok, masa dirumah..mesti-mesti kita spend masa dengan mak.. yey.. :) lagipun adik sy yg bongsu tu balik..baru pegi matrik smiggu dah demam..x larat..mmg manje la kan? hehe.. dapat mkn coklat..byk sgt..dari langkawi..hehe..

esoknye g jalan2..mkn2.. dgn mak, adik n kakak.. :) lupa nak amik gmbar dengan adik.. pastu saya ada beli buku ni ha..hadis empat puluh.. ;) mm..baru belajar 2 hadis..tapi mmg kena berguru nak blajar hadis2 ni.. :)



hari berlalu pergi..rutin harian..

sesi 1
study depan TV kat dapur teman mak masak + tolong sikit2 je la kan..hehe..n tgk tv je lebih..study pun sikit2 je.. bak kata dato razak, biar sikit tapi berkualiti..hehe.. :) like2.. tgk cte budak2.. best sgt.. ada satu hari tu, cte tarzan ha..mmg dah tgk berpuluh2 kali tapi ble dah besar ni, mcm best pulak cte tu..hee.. yang mak n akak saya dok nyakat kata iju tu tarzan..qila? jane? hehe..pun boley..
comey sgt tarzan masa kecik2.. :) besor2 seksi cgt..dislike! hehe

lepastu, tgk drama tv1 5 tahun 5 minit pukul 11.30-12.30..romantik cite ni..hehe..xsbar nk kawin. haha.. (qila2..kembali la ke pangkal jalan) hehe.. pastu sambung tgk my girl tv 8.. mkn tgh hari n solat2..

sesi 2
pukul 2 study...study2 smpy pukul 3..hehe.. pukul 3 kembali ke hadapan tv tapi lokasi berbeza kali ini..tgk kat ruang tamu plak.. mak la yg dok promote kan.. n mesti kena tgk la..sbb cholo yg blakon..hehe.. The endless love...
















cite ni best sgt ha..romantik.. :) hehe..pas tgk cte ni mcm penat nak study..study sikit2 je..
hehe..mandi2 mkn..pegi bekebun..tlg mak siram pokok bunga..x pun pegi kuar pasar malam.. :) hehe..

sesi 3
tengok cte seindah sakura pulak..eish..xtaw la..tv ni mmg bg pengaruh tol..hee..


mm..lpas tu spend la masa kepada Allah.. :)
dah ciap sume..baru start study... ;) tu pun sikit2 jugak..hehe.. sbb the whole study week kat umah ni, iju dapat free col ha..mmg begayut la time dy free...sbb dy pun busy study.. seharian dok kat library.. saya pun tanak la kacau dy sangat sbb kte dgn dy mmg fight nk lawan pointer ha..heee.. ;) fine2, kne fight ni qila.. :D jgn men byk..tgk dy..study je memanjang.. :p iju, qila, chaiyok2..!!

ahh...mmg best la study week kat umah..dapat mkn makanan kegemaran..hari-hari mak masak makanan yang aku suka ha.. :) hehe..syg sgt kat keluarga saya..kat mak saya..bertambah semangat nak study bila sampai UKM ni..nak buat yang terbaik untuk insan yang aku sayang.. Ya Allah..permudahkan urusan ku..Ya Allah..berkati ilmu yang aku perolehi ini..

amin..
aqil aziz.. :)

No comments:

Post a Comment